Confessions of a dry shampoo virgin

Wednesday, August 26, 2015

Tot enkele maanden terug had ik nog nooit droogshampoo gebruikt. Ik kan me erg goed inbeelden dat die zin vrij schokkend overkomt, uit de mond van een beauty-fanaat die gewoonlijk de badkamer volstouwt met verzorgingsproducten. De reden voor de afwezigheid van dit uiterst handige redmiddel, is te wijten aan mijn liefde voor versgewassen haar in de ochtend en de evidentie dat mijn dagelijkse douche- of badritueel vettige lokken voorkomt. Omdat ik echter graag mijn horizonten verruim, besloot ik tijdens een Kruidvat-shoptrip in een impulsieve bui eens een bus droogshampoo mee te nemen. For the sake of the blog (en omdat ik heel misschien ga kamperen deze zomer: een voorbereid vrouwmens is er twee waard!). Proefobject van dienst is de XXL Volume droogshampoo van Batiste, omdat ik al erg veel goede dingen hoorde over dit merk droogshampoo. Of een droogshampoo een vaste stek krijgt in mijn badkamerkastje na dit experiment, lees je hier!



Ik merkte dat bepaalde verkoopsters in het plaatselijke Kruidvat-filiaal erg nerveus werden toen ze merkten dat ik na een halfuur nog steeds voor het rek met (droog)shampoo stond. De grote variatie in merken, geuren en kleuren zorgden ervoor dat ik me een beetje verloren voelde en als een hulpeloze puppy mijn opties bleef overlopen. Op zo'n momenten zijn fellow-bloggers mijn redders en baseer ik me op hun goede kritieken om een product te kiezen. Ik herinnerde me dat Batiste al enkele keren in een positieve review op mijn scherm was verschenen, dus besloot ik dit merk te ontdekken. Omdat de droogshampoo voor brunettes niet meer binnen was (jammer!) en ik vrij fijne haren heb, opteerde ik voor een extra dosis volume met de XXL Volume!


De instructies op de achterkant van de bus zijn duidelijk: verstuiven op 30 cm van je hoofd, masseren met je vingertoppen en klaar! De spray laat een wit-grijze laag achter op mijn vettige kruin en ik schrik toch even. Gelukkig blijft daar na het inmasseren niets meer van over. Mijn haar ziet er niet vettig meer uit, ruikt weer fris en het volume swingt de pan uit: wauwie! Ik had dit veel eerder moeten proberen! Hoewel droogshampoo eigenlijk als doel heeft om je haren langer fris te houden wanneer je even niet kan douchen/baden, gebruik ik dit product ook wanneer ik een leuk opsteek- of vlechtkapsel bij mezelf wil maken. Het ziet er gewoon veel volumineuzer en nonchalanter uit dan wanneer ik hetzelfde kapsel maak met net gewassen haar.


Voor een bus droogshampoo betaal je in Kruidvat 4.59 euro, wat erg budgetvriendelijk is. Niets dan lof voor deze droogshampoo, maar daarmee wil ik niet gezegd hebben dat je je gewone shampoo nu maar uit het raam moet gooien. Droogshampoo reinigt je hoofdhuid immers niet, maar absorbeert enkel het overtollige talg op je haren waardoor het niet meer vettig lijkt. Een goede shampoo (zoals deze ;)!) is nog altijd onontbeerlijk!

Wat is jullie favoriete droogshampoo?

Veel liefs,

Lieselot

You Might Also Like

2 reacties

  1. Oh oh, ik moet bekennen dat ik een bus droogshampoo in de kast heb staan, maar deze echt nog nooit gebruikt....dus een favoriet heb ik helemaal nog niet...

    ReplyDelete

Instafeed


Like us on Facebook

Subscribe