The Body Shop Secrets Of The World

Friday, September 04, 2015

Hectisch. Dat is het woord dat de maanden juli en augustus voor mij perfect omschrijft. Niet omdat ik verre vermoeiende reizen maakte of mij elke dag tuureluur dronk aan cocktails, maar wel omdat ik druk bezig was een thesis te schrijven en de wetenschapper in mijzelf bij te schaven. Om mijzelf mentaal toch in orde te houden, moest ik toch regelmatig een rustmomentje inlassen met een deftige portie me-time. De nieuwe producten van The Body Shop leenden zich hier perfect voor: deze luxueuze goodies brengen het beste uit alle wereldhoeken naar jouw badkamer en laten je kennismaken met erg oude beautyrituelen. Interessante texturen, heerlijke geuren en mooie verpakkingen in de Secrets Of The World lijn. Curious yet? Lees dan zeker verder!






Toen ik enkele maanden geleden mocht kennismaken met deze producten, was ik er meteen dol op. Beautygeheimen uit verschillende culturen, rechtstreeks in een (zeer mooi en luxueus) potje. De producten zijn ingedeeld in drie rituelen: het 'Relaxing Ritual' dat helpt ontstressen, het 'Blissful Ritual' om jezelf te verwennen en het 'Revitalising Ritual' om een vermoeid lichaam of vermoeide geest op te kikkeren en te verjongen. Ingrediënten van over de hele wereld werden gebruikt voor deze zalige producten! De Japanese Camellia Cream en African Ximenia Scrub van het Relaxing Ritual en de Polynesian Monoi Radiance Oil van het Blisful Ritual mocht ik testen en daarvan geef ik je hieronder een korte review!


Japanse Camellia Cream




Olie van cameliabloemen wordt reeds sinds de achtste eeuw al gebruikt om de huid te hydrateren en zijdezacht te maken. De Japanese Camellia Cream heeft een erg zachte, maar rijke structuur die zelfs de droogste huidjes hydrateert en ook nog eens heel zomerse geurtje achterlaat. Tijdens de zomermaanden greep ik meerdere keren terug naar deze crème en het is ondertussen één van mijn favorieten geworden van deze collectie. Het duurt eventjes voor de crème intrekt, maar je huidje voelt extra lang gehydrateerd en zacht aan!

African Ximenia scrub





Ximenia-bomen staan in Afrika bekend als levensbomen, omdat de olie uit deze bomen heel rijk is aan oliezuren die bescherming bieden tegen het uitdrogende klimaat. Ximenia versterkt op die manier de natuurlijke barriëre van de huid en maakt ze soepeler. Een ideaal ingrediënt dus voor een body scrub om de huid zacht en glanzend te maken. Zoals je misschien al was opgevallen op de foto, bevat deze scrub zeer fijne korrels (die amper uitspringen uit de crème). Dit zorgt voor een zeer zachte  en milde bodyscrub, die vooral voor gevoelige huidjes erg interessant kan zijn. 

Polynesian Monoï Radiance Oil



Bij heel wat beauty-fanaten gaat hun hartje sneller slaan wanneer ze horen dat een product ruikt naar monoï, en ook ik kan die geur wel smaken :). Ik was dan ook erg blij om deze olie voor het lichaam en haar in mijn goodiebag van het event terug te vinden :). Deze olie is ideaal om je huid te verwennen of droge haren een boost te geven! Let hierbij wel op dat je niet te dicht op je hoofdhuid gaat smeren met de olie, want dan krijg je waarschijnlijk last van vettig haar.

Ook de andere producten van deze collectie konden we in pre-view ontdekken enkele maanden geleden en toen werd ik verliefd op het Egyptian Milk and Honey Bath. Dit witte poeder strooi je in jouw bad, waarna het poeder je bad-water omtovert in een melk-achtige substantie met witte kleur en zoete geur. Cleopatra-allures: check! Spijtig genoeg is dit product nog niet in de Benelux verkrijgbaar. Lieve lezertjes, neem deze tip ter harte: als jullie eens in Frankrijk passeren, ga daar eens een The Body Shop binnen en probeer dit. I swear, you'll love it! Een overzicht van de producten die al in de Benelux verkrijgbaar zijn en hun prijzen zie je hieronder:

Relaxing Ritual

  • African Ximenia Scrub (21 euro - 350 ml)
  • French Lavender Massage Oil (17 euro - 170 ml)
  • Japanese Camellia Cream (26 euro - 350 ml)
Revitalising Ritual
  • Dead Sea Salt Scrub (22 euro - 350 ml)
  • Thai Lemongrass Massage Oil (17 euro - 170 ml)
Blissful Ritual
  • Polynesian Monoi Radiance Oil (17 euro - 170 ml)
  • Hawaiian Kukui Cream (26 euro - 350 ml)
  • Tahitian Orchid Massage Oil (17 euro - 170 ml)


Welk product uit deze collectie zouden jullie graag proberen?

Veel liefs,

Lieselot

You Might Also Like

1 reacties

  1. wat zien de verpakkingen er mooi uit, zelf vind ik dit altijd wel iets hebben dit bruine met goudkleur...iets echt exotisch...zelf zou ik de African Scrub denk ik wel graag willen proberen...

    ReplyDelete

Instafeed


Like us on Facebook

Subscribe