Review: Catrice Absolute Bright eyeshadow palette

Wednesday, April 09, 2014

Voor mijn allereerste review koos ik het Absolute BRIGHT eyeshadow palette van Catrice! Ik kocht dit palette zo'n goede week geleden en omdat ik al erg veel goede dingen gehoord had over het Absolute NUDE palette van Catrice, wou ik testen of het Absolute BRIGHT palette een waardige tegenhanger is. Het leek me wel een leuk palette: lichte pastelkleurtjes die enerzijds helemaal passen bij de heersende pastelmania, maar die toch licht en bruikbaar genoeg zijn voor een alledaagsere, subtiele ooglook!


4.99 euro bij Kruidvat


Ik vind de verpakking erg leuk: chique en gesofisticeerd, zonder te kitscherig over te komen. En ik vind het altijd wel leuk als er een borsteltje in de verpakking zit (ook al gebruik ik het vaak gewoon niet, don't ask me why!). Als het zonlicht in het palette speelt, merk je de subtiele glinstertjes die in de zes oogschaduwkleurtjes verwerkt zijn: BRIGHT! That's the way I like it! Een goede eerste indruk dus.


De swatches temperden mijn enthousiasme echter bijna meteen. Het palette bestaat uit drie heel lichte kleurtjes (waaronder van links naar rechts een heel licht zilvergrijs, licht pastelgeel en een erg licht pastelroze) en drie donkerdere kleurtjes (van links naar rechts een donkerder roze, een soort pastelpaars en lichtbruin). De pigmentatie van de oogschaduwkleurtjes is goed, maar zoals op de swatches overduidelijk te zien is: de kleurtjes zijn heeeeeel erg licht en vallen amper op op mijn huid. Ik maakte een eyelook, maar ik moet jullie de foto onthouden omdat er gewoon echt niet veel meer te zien is dan een streepje eyeliner met wat mascara... Als ik heel eerlijk ben, moet ik toegeven dat ik een beetje teleurgesteld ben. Ik had verwacht dat de kleurtjes iets donkerder zouden overkomen op mijn huid en dat de textuur minder poederig zou zijn. 

Hoewel het zilvergrijze kleurtje waarschijnlijk vaak zal gebruikt worden als highlighter in mijn ooghoeken, vind ik de rest van het palette niet zo bruikbaar voor meisjes met een bleker huidje (zoals ikzelf). Ik vind het wel leuk om te experimenteren met de lichte kleurtjes op mijn onderste ooglid, omdat het voor een subtiele glans zorgt in het zonlicht. 

De conclusie: goede pigmentatie maar te lichte kleurtjes! Geen slecht palette, maar aangezien ik liever werk met opvallendere kleuren, is het niets voor mij. Wat vonden jullie van dit palette?

Veel liefs, 

Lieselot

You Might Also Like

2 reacties

  1. Ik heb hem niet omdat ik inderdaad denk dat de kleurtjes wat te licht zijn. Ik heb wel het essence palette, maar die was gelukkig ietsje goedkoper. Daar ik heb ook een review over gemaakt, als je benieuwd bent ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hey Mariëlle! Dank je voor je reactie :)! Ik ben heel erg benieuwd naar het essence palette (ik heb tot het laatste moment getwijfeld in de winkel :)!). Ik lees zeker je review!

      Delete

Instafeed


Like us on Facebook

Subscribe