The Body Shop Fuji Green Tea

Friday, June 05, 2015

Een echte theeleut zal ik waarschijnlijk nooit worden, maar schoonheidsproducten met thee-extracten zijn wel degelijk my cup of tea (see what I did there ;)?). Toen ik deze collectie van The Body Shop in mijn brievenbus vond, maakte mijn hart een sprongetje. The Body Shop belooft met deze lijn een echte Japanse groene thee ceremonie, die je lichaam doet herleven en je geest detoxt. Iedere student die geplaagd wordt door een thesis en/of examens begrijpt me vast wanneer ik zeg dat we zo'n detox nu wel erg goed kunnen gebruiken. De pareltjes uit deze collectie, toon ik je met heel veel plezier!


Dat groene thee barstensvol anti-oxidanten zit, is ondertussen alom geweten. Maar wist u ook dat sommige Japanse vrouwen groene thee gretig gebruiken in hun beautyrituelen en er zelfs in baden?
Dit goedbewaarde geheim helpt de huid om vocht vast te houden en de poriën te verkleinen. Deze positieve effecten ontgingen The Body Shop niet en uit deze kennis werd de Fuji Green Tea lijn ontwikkeld met groene thee uit de Japanse Mount Fuji-regio. Mijn favoriete eigenschap van deze producten? De heerlijk geur!

Fuji Green Tea Detox Bath Tea 300g - 15 euro
Fuji Green Tea Bath Infuser - 6 euro

Het meest opvallende en geniale product uit deze lijn is wat mij betreft de badthee en het zeer schattige bijhorende thee-eitje. Een goede schep badzout in het thee-eitje en badderen maar (je zou bijna denken dat ik een volleerde thee-drinker ben ;)). De gemalen thee-blaadjes worden gefilterd door het thee-ei, waardoor je je geen zorgen hoeft te maken dat die achter je ontspannende bad overal achterblijven. De gedroogde thee-blaadjes zorgen voor een extra kruidige toets die ik wel kan appreciëren. Ik vind het concept heel erg geslaagd en hoop dat The Body Shop nog meer soorten badzout voor de infuser gaat ontwikkelen!

Fuji Green Tea Eau de Cologne 100 ml - 19 euro
Ik vertelde het al in het begin van deze post: de geur van deze lijn is helemaal mijn ding! Love at first sniff en dit flesje is al naar mijn handtas verhuisd, zodat ik altijd een verfrissend geurtje bij me heb wanneer ik voel dat ik een touch-up nodig heb. Echt een aanrader, zeker met de warme temperaturen dezer dagen!

Fuji Green Tea Body Butter 200 ml - 16 euro
Fuji Green Tea Body Scrub 250 ml - 18 euro
De body butters en scrubs van The Body Shop hoeven geen introductie meer en ook bij deze lijn kan ik alleen maar vol lof spreken over de producten. Ik ben een fan van de textuur van de scrub: de granules hebben verschillende groottes, waardoor je op een erg grondige manier kan scrubben en dode huidcellen verwijderen. De bijhorende body butter zorgt dan meteen dat de huid voldoende wordt gehydrateerd 


Kort maar bondig: ik ben een grote fan van Fuji Green Tea lijn! Naast de producten op de foto's hierboven, zit ook een exfoliërende zeep, een body sorbet, een body wash en een body lotion in het assortiment.

Veel liefs,

Lieselot

You Might Also Like

3 reacties

  1. Het klinkt echt lekker, en zo ziet het er ook uit, lekker fris en verkwikkend....leuk!

    ReplyDelete
  2. Badderen in thee lijkt me zooo zalig. Echt een schande dat ik met deze collectie nog geen kennis ben gaan maken. Ik die zoveel van (groene) thee hou.

    ReplyDelete
  3. Die thee voor in het bad lijkt me zo heerlijk! Leuke review :)

    Liefs x

    ReplyDelete

Instafeed


Like us on Facebook

Subscribe