Nails of the day: how NOT to ;)

Thursday, May 08, 2014


Lieve dames, hoewel mijn ambities om jullie een mooie nail-art voor te schotelen wel erg groot waren, vrees ik dat deze post voor sommigen misschien wel een teleurstelling zal zijn. Om te beginnen ben ik precies toch een beetje minder begaafd in het creëren van een perfecte 'French manicure' dan ik zelf dacht (oorzaak: geklieder met stickertjes en bibberhanden). Bovendien zijn het erg drukke tijden voor me en irriteer ik me erg snel als iets dan niet blijkt te lukken. Het spreekt voor zich dat ik me dan ook kapot-geïrriteerd heb aan de mislukte nagellaklijntjes. Hoewel ik niet tevreden ben over het resultaat van mijn beoogde nagelkunst, besloot ik er toch om een post van te maken. Want ik leerde enkele waardevolle dingen uit dit geklieder! Lees verder voor details ;)!
In mijn hoofd zag het er prachtig uit: een lieflijk wit manicurelijntje, afgewerkt met een roze stempeltje in bloemenpatroontjes. Heerlijk zomers, schattig en toch gesofisticeerd. Ik was dan ook heel enthousiast toen ik aan mijn 'Nails of the day'-project begon. Helaas merkte ik dat de witte nagellak op magische wijze toch onder die 'handige' stickertjes (die witte stickertjes waarmee je zogezegd in no time een perfecte french maakt) geraakten, waardoor ik een soort uitlopende witte veeg op de tip van mijn nagels kreeg. Not so very cute. 'Geen probleem', dacht ik bij mezelf, 'ik heb die stickertjes echt niet nodig'. Vreemd genoeg zag het resultaat er écht beter uit zonder de stickertjes dan met, hoewel nog heel wat geklieder met nagellak-remover aan de orde was. Met een klein beetje hernieuwde moed, haalde ik mijn nieuw stempelsetje van Action boven (herinner je deze post?). Ik had deze set al een paar keer bovengehaald om te testen, maar ik was er nog niet echt aan toegekomen om er een volledige look mee te maken.

Het Max and More setje, dat ik bij de Action kocht, kostte me nog geen euro en hoewel ik echt niet de handigste ben op het vlak van nail-art, leek het me toen echt een goed idee om het op zijn minst eens te proberen. Zo gezegd, zo gedaan!


Het setje bevat een roze nagellakje, een soort stempelkussentje, een schrapertje en een plaatje met allerlei patroontjes. Hoewel het erg moeilijk is om de patroontjes die ik koos vast te leggen op de gevoelige plaat (damn you, spiegelend oppervlak!), kan je toch zien dat het allerlei bloemenfiguurtjes zijn (en een superschattig vlindertje!). Hoe werkt het nu juist?  Heel simpel: je smeert nagellak over het figuurtje dat je op je nagel wilt plaatsen, schraapt dan snel de overtollige nagellak van het plaatje weg om vervolgens het stempelkussentje met een rollende beweging over je figuurtje te halen. Met eenzelfde rollende beweging, ga je dan met het stempelkussentje over je nagel. Ik weet dat ik hier heel erg vaak het woord 'snel' gebruik, maar als je het niet vlug genoeg doet, loopt het gegarandeerd fout. Geloof me, ik heb echt gesukkeld in het begin!

Het stempelen zelf verliep deze keer een beetje moeizaam. Omdat ik echt vastberaden was om er geen vies boeltje van te maken, had ik nagellak-remover bij de hand om na elk stempeltje mijn stempelkussentje en plaatje terug proper te wrijven. Bad idea, zo blijkt, want de stempeltjes bleven niet op mijn nagel zitten, liepen uit of bleven als een veeg achter op het stempelkussen. Het is echt praktischer om een beetje te kliederen en dan achteraf de grote opkuis te doen! Hoe dan ook, na een tijdje proberen, kreeg ik een resultaat waar ik redelijk tevreden mee was. Ik besloot om er een topcoat op te doen, om mijn stempeltjes en hobbelige French manicure te beschermen. Alweer: Bad idea, want de stempeltjes liepen gewoon uit. Dit werd het eindresultaat:

Ik denk dat het wel duidelijk is waarom ik niet overdreven blij ben met dit resultaat. Hoe dan ook, blijven oefenen en niet opgeven. Gewoon nu eventjes niet, want ik kan geen nagelstempel meer zien! (Ik hield het voor bekeken na mijn linkerhand, zo beu was ik het.)

Dit wil echter niet zeggen dat ik dit geen goede stempelset vindt! Als je het overmatig gebruik van nagellak-remover vermijdt en goed drukt op je stempelkussen, kan je er echt mooie afdrukjes mee maken! Hier zie je een foto van vorige week: ik gebruikte geen nagellak-remover tussen het stempelen door en ik gebruikte geen topcoat. Het ziet er al heel wat beter uit! (Als basislaagje gebruikte ik gewoon een wit lakje).




Veel liefs,

Lieselot






You Might Also Like

13 reacties

  1. Ik vind het resultaat eigenlijk erg mooi :$ Ik zou het waarschijnlijk niet na kunnen doen haha, ik heb nooit geduld voor dat soort dingen. Heb dat setje van de Action ook, en het ging totaal mis bij mij, in verhouding met dat van mij is dat van jou pr-ach-tig <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, dank je voor je lieve reactie Svenja <3 :)! Ongeduld op dat vlak is me ook echt niet vreemd ;)!

      Delete
  2. Ziet er super leuk uit, is weer eens wat anders! x

    ReplyDelete
  3. Zelf heb ik hier ook niet echt geduld voor maar ik vind het wel iets hebben :)!

    ReplyDelete
  4. Ik vind het er goed uitzien! Ik ben echt jaloers op meiden die french tips kunnen doen, die van mij gaan op een of andere manier er nooit netjes op en zijn meestal scheef of vlekkerig.

    ReplyDelete
  5. Wel minder van het stempelkussen maar je french tips zijn wel goed gelukt!

    ReplyDelete
  6. Wat een mooi resultaat! Fijne tips x

    ReplyDelete
  7. Ik vind het best een tof resultaat ! Zelf vind ik het al soms vervelend om mijn nagels gewoon te lakken dus aan nailart waag ik me helemaal niet :p x

    ReplyDelete
  8. Ik vind het ook wel goed gelukt hoor :) zou het zelf niet kunnen

    ReplyDelete
  9. erg leuk resultaat en wat heb je een mooie ring.! ♥

    ReplyDelete
  10. Goh dit vind ik wel heel erg leuk, ik denk dat ik zo een setje ook maar eens ga proberen...Ik heb het nog nooit gedaan, maar heb wel engelengeduld om dit soort dingen te blijven proberen...ik vind de bleoemtjes wel heel erg leuk...

    ReplyDelete

Instafeed


Like us on Facebook

Subscribe