Review: Montagne Jeunesse!

Tuesday, May 27, 2014

Om moederdag te vieren, organiseerde Montagne Jeunesse een mooie winactie: je kon een mooie goodiebag winnen met 25 maskertjes om aan je mama cadeau te doen! Aangezien ik mijn passie voor gezichtsmaskertjes niet gestolen heb (mama is ook echt dol op allerlei crèmekes!), deed ik mee. Met 4 kapoenen van kinderen, verdien je toch zeker een extra verwennerijtje ;). Blijheid alom toen bleek dat mijn mama ook effectief de goodiebag gewonnen had, en het pakketje maandag voor de voordeur stond. Iedereen kent het merk Montagne Jeunesse wel van de fruitige gezichtsmaskertjes die je in o.a. Kruidvat kunt kopen, maar in deze goodiebag zaten nog heel wat producten die ik niet kende. Samen met mijn mama testte ik er enkele uit :)!




Op deze foto zie je de producten die tijdens deze review aan bod zullen komen: het vochtinbrengend en zuiverend Strawberry Souffle gezichtsmaskertje, de body smoothie met acai bessen en het anti-stress peel-off maskertje met komkommer (ideaal voor tijdens de examens, dus een ideetje voor in de emergency kit ;)?).



De verpakkingen zijn opvallend vrolijk, fris heerlijk fruitig! Wanneer je de verpakking opent, stevent meteen een heerlijke geur op je af. Hoewel de geur vrij sterk is, doet ze niet kunstmatig aan en stoort ze niet. Wanneer we de ingrediëntenlijst bestuderen, valt bovendien vrijwel meteen op dat vrijwel elke component van plantaardige afkomst is! Biologisch verantwoorde maskertjes, hoera! 

Examenstress, ik denk dat we er allemaal over kunnen meespreken. Om een beetje te ontspannen, testte ik het peel-off maskertje met komkommer, dat een anti-stresserende werking zou moeten hebben. Na het reinigen van de huid, moet je dit maskertje egaal over je gezicht verdelen en laten drogen. Zo'n kwartier tot 20 minuutjes later kan je het droge maskertje gewoon van je gezicht afpellen. Ik ga eerlijk zijn, ik had een klein beetje moeite om het maskertje op een efficiënte manier uit de verpakking te krijgen, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan mijn onkunde dan aan de verpakking zelf. Elke verpakking bevat 1 maskertje en ik denk dat je wel kan stellen dat het grote 'porties' zijn: heel erg veel product zodat je zeker dik genoeg kan smeren. Het maskertje is heel stroperig van structuur en heeft een lichtgroene schijn. Ik word al snel verrast door een erg sterke geur die uit het pakje komt. Vreemd genoeg lijkt de geur niet op komkommer, zoals ik zou verwachten wanneer ik de verpakking lees. Het doet me eerder denken aan Eucalyptus met een vleugje lavendel. 'Vreemd', denk ik, tot ik de verpakking lees: het maskertje komt met gratis aroma-therapie :)! Hier ben ik erg enthousiast over, want het toont meteen aan dat dit meer is dan een gewoon maskertje. Het is echt een klein beetje feel-good in een pakje! 

Het maskertje ligt als een soort glanzende folie op mijn gezicht.

Het maskertje glimt erg wanneer je het aanbrengt, maar heeft niet echt een specifieke kleur, zoals je op de foto kan zien. Wanneer het maskertje droog is, merk ik dat de randjes van het masker een beetje wit worden, niet meer doorzichtig. Daar kan ik dus beginnen met pellen! Het afpellen gaat erg vlot, behalve op de plaatsjes waar ik het masker een beetje onregelmatig verdeeld heb. Maar 5 minuutjes later, is het ook daar helemaal uitgedroogd en kan ik de restjes er vlot afhalen. Achteraf voelt mijn huidje erg zacht, niet vettig en duidelijk gekalmeerd. Ik ben een fan! (Noot van de redactie: let op dat je je wenkbrauwen vermijdt bij het aanbrengen van het maskertje. De reden spreekt voor zich.)

Het volgende maskertje dat ik testte, is het soufflé-maskertje met aardbei en slagroom. Njammie, echt spijtig dat ze niet eetbaar zijn. Dit maskertje dien je aan te brengen op je gereinigde huid, 15-20 minuutjes laten trekken en daarna af te spoelen. De geur is heerlijk: de geur van aloë vera met een vleugje aardbei op de achtergrond. Volgens de verpakking zit er ook vanille in, maar dat ruik je niet echt vind ik (gelukkig maar, ik ben niet zo dol op de geur van vanille!). Het maskertje heeft een vrij stevige structuur, maar smeert gemakkelijk open. Het is moeilijk om echt een kleur te plakken op het maskertje: het is een soort lichtroze dat heel dicht aanleunt bij wit. In tegenstelling tot heel wat andere maskertjes voelt mijn huid niet trekkerig aan nadat het 20 minuten op mijn gezicht gezeten heeft. Het afspoelen gaat redelijk vlot en ik merk dat mijn gezicht heerlijk ruikt naar het maskertje. Achteraf is mijn huidje zacht, gelukkig niet vettig en lijkt mijn gezicht op een erg naturelle manier te glanzen. En dan bedoel ik niet op de negatieve, vettige manier! Het is alsof er een soort laagje op mijn gezicht ligt dat een erg subtiele glans heeft. Ook mijn mama is dol op dit maskertje! Op de verpakking staat geschreven dat je er zo'n 10 keer gebruik van maken, vooraleer je om een nieuwe tube moet :)! 

Mijn persoonlijke favoriet onder de geteste producten is zonder twijfel de body smoothie met açai bessen! Waarom? De geur! Een heerlijk zomers en fruitig aroma dat heel lang blijft hangen! Het geurtje bevat tinten açai bes, granaatappel en cranberry, echt een topcombinatie! Ik schrok eventjes toen ik de redelijke felle roze kleur van de body smoothie zag, maar mijn vrees bleek ongegrond toen ik begon te smeren. De vochtinbrengende crème smeert vlot open en de felle kleur gaat verloren bij het intrekken. Zoals de verpakking belooft, is de crème zeer luchtig en trekt hij erg snel in (geen kwestie van secondes, maar ik moet toch zeker geen 5 minuten wachten vooraleer mijn huid niet meer vettig aanvoelt!). En hydrateren doet hij, want 's avonds voelt mijn huid nog altijd zacht aan, zonder een droog gevoel te geven.

 Een felle roze kleur!
De kleur trekt gelukkig snel in bij het aanbrengen!

Het enige nadeel aan deze crème? Ik vrees dat hij niet in België te verkrijgen is en dat hij dus via internet gekocht moet worden (ik zag de crème tot nog toe allesinds niet liggen in de Kruidvat-filialen in de buurt). Maar daarover vertel ik je jullie zo meteen graag meer! Ik rond de 'test-experimenten' graag af met de woorden: stuk voor stuk aanraders! Heel wat van de producten zijn net iets meer dan een maskertje, een echt feel-good product! Ik ben blij dat ik het bredere assortiment van dit merk op deze manier kon ontdekken, want er zitten toch echt wel enkele pareltjes in!

Als biologe in opleiding wil ik nog eventjes hameren op enkele belangrijke karakteristieken van Montagne Jeunesse. Eerst en vooral: ze testen niet op dieren, hallelujah! Cosmetica en dergelijke meer dienen niet op dieren te worden getest om vrij voor de hand liggende redenen. Net daarom heeft dit bedrijf meteen een streepje voor bij mij, alsook bij Peta! Bovendien gebruikt Montagne Jeunesse natuurlijke producten uit alle uithoeken van de wereld, terwijl conserveringsmiddelen niet aan de orde zijn. Ook vegetariërs kunnen hun hartje ophalen met deze maskers, want ze bevatten geen dierlijk weefsel (zoals we al uit de ingrediëntenlijst konden afleiden)! Eventjes verduidelijken: de maskertjes ruiken erg lekker en zien er misschien smakelijk uit, maar het is niet de bedoeling ze op te eten :). Niet doen dus!

In België kan je de maskertjes van Montagne Jeunesse kopen bij Kruidvat, maar in Nederland en Duitsland zijn de maskertjes al in heel wat meer winkelketens te verkrijgen en zijn er meer variëteiten beschikbaar. Toen ik de site een beetje nader bestudeerde, merkte ik dat ook lippenbalsems, neusporiënstrips en conditioners verkrijgbaar zijn. Heel wat meer items dan ik tot nu toe nog in de winkel ben tegengekomen dus! Het goede nieuws is dat enkele van deze producten via internet kunnen worden besteld, terwijl je andere best meeneemt wanneer je eens in het Verenigd Koninkrijk bent (waar de collectie van Montagne Jeunesse blijkbaar immens is!).

Wat denken jullie van de maskertjes van Montagne Jeunesse? Welk eentje is jullie favoriet? 

You Might Also Like

2 reacties

  1. Ziet er goed uit!

    ReplyDelete
  2. Wat een flink pakket ^^ Ik heb nog nooit wat van dit merk getest denk ik :)

    ReplyDelete

Instafeed


Like us on Facebook

Subscribe