Review: Freeman facial anti-stress mask

Wednesday, July 09, 2014

Aandachtige lezeressen van deze blog hebben het misschien al gemerkt: ik ben dol op alles wat maar enigszins lijkt op een gezichtsmaskertje! Voor mij zijn maskertjes een vorm van ultieme ontspanning, gepaard gaande met het bevredigende gevoel dat ik mijn huidje een opknapbeurt geef. Die gezichtsmaskertjes-passie heeft geleid tot een enorme maskertjesverzameling in de badkamer (soms tot grote ergernis van de mannelijke bewoners in ons huis). In die verzameling vind je maskertjes met uiteenlopende textuur, kleur en geur. Een goede vriendin van me was op zoek naar een verzorgend maskertje dat onzuiverheden en zwarte puntjes aanpakt, en ik moest meteen denken aan dit maskertje!


De basisingrediënten van het Freeman facial anti-stress mask zijn kaoline (een Chinese klei) en zeezout. Het maskertje krijgt zijn stevige structuur door kaoline, dat net zoals het zeezout ook reinigende eigenschappen heeft, terwijl zowel het algenextract als het Artemisia vulgaris extract roodheid en irritatie tegengaan. Opgelet, hoewel algenextract op zich zeker geen slecht ingrediënt is, kan (overmatig) gebruik bij mensen met acné zorgen voor puistjesaanvallen. Indien je acné hebt is het dus aangeraden om bij het eerste gebruik van dit gezichtsmaskertje toch voorzichtig te zijn en het product te testen op een deeltje van je gezicht. Panikeer niet meteen bij deze waarschuwing, want hoewel ik soms last heb van milde acné, heb ik nooit problemen ondervonden bij het gebruiken van dit maskertje! Integendeel :)!



Het maskertje dien je aan te brengen op je gezicht en hals, laat je intrekken en spoel je daarna af met warm water. Zoals je op de onderstaande foto (sorry voor de shitty quality, de foto is met mijn telefoon gemaakt) kan zien, is het maskertje felblauw. Ik voelde me een beetje als een Smurfje ;). Het maskertje ruikt lekker, wrijft gemakkelijk open en het voordeel van de blauwe kleur is dat je geen plekje kan missen. Na zo'n 10 tot 15 minuutjes wordt het maskertje hard en begint mijn huid lichtjes te trekken. Tijd om af te spoelen dus! Op dat moment maak ik kennis met het nadeel van de felblauwe kleur: enkele minuutjes later zijn mijn wasbak en handdoek helemaal blauw! Tot mijn grote opluchting is het blauwe goedje gemakkelijk weg te spoelen. Na het maskertje is mijn gezicht heel erg zacht en voelt mijn huid zuiver aan, precies zoals ik gehoopt had! Door het maskertje zo'n 1 à 2 keer aan te brengen, kan je verstopte poriën en zwarte puntjes tegengaan.


Het eindverdict? Ik ben enthousiast over dit Freeman product! De ingrediëntenlijst bevat veel zuiverende en anti-irriterende componenten, en het doet ook gewoon wat ik ervan verwacht! Na gebruik is mijn huid zuiver en voelt ze zacht aan. Nog een voordeel is het kleine prijsje van dit product. Voor 3.99 euro krijg je een grote tube, waar je echt een tijdje mee kan doen. Bonuspuntjes verdient Freeman door zijn dierproevenvrije beleid, iets waar een biologe toch ook wel rekening mee houdt ;).

Welke maskertjes zou ik volgens jullie zeker eens moeten testen? Laat het me zeker weten in de comments :)!

Veel liefs,
Lieselot



You Might Also Like

6 reacties

  1. Oeeeeh klinkt echt als een heel fijn masker! En fijn betaalbaar ook, ideaal!

    Liefs,

    Svenja
    www.lovinglifeiseasy.nl

    ReplyDelete
  2. Ik heb dit maskertje ook en vind hem erg fijn!

    ReplyDelete
  3. Lijkt me fijn!

    ReplyDelete
  4. Tjonge, wat heeft dit masker een knalkleurtje, maar het klinkt in elke geval w el heerlijk...

    groetjes Petra

    ReplyDelete

Instafeed


Like us on Facebook

Subscribe